Citroen B10 1925

   Ezek egy 1925-ös gyártású Citroën B10 alkatrészei. Bár ez az autó nem volt túlműszerezve, de ebben az esetben gyári pótalkatrészekről természetesen csak álmodni lehet.  Az olajnyomás jelző, a kilométeróra, az időmérő óra is teljesen mechanikusak voltak. Szétszerelés után mindent megtisztítottam. Ami menthető volt azt felújítottam, egyes alkatrészeket azonban az eredeti alapján magam készítettem el újra. Az időmérő órát sajnos nem sikerült működőképes állapotba hozni, mivel több alkatrésze nagyon kopott volt, azonban a tisztítás, a keret nikkelezése és új üveg vágatása után az állapota szép lett. A gondos tulajdonos később talált még olyan órást, aki a mechanikát is meg tudta javítani, így a végére az is működött. A kürtnek viszont igazi 20-as évekbeli rekedtes hangja lett miután sikerült működő képes állapotba hozni. A fotón az autó látható a méltán büszke tulajdonos engedélye alapján! ( a képen én vagyok és nem a tulaj!)

Ampermérő:

  Gyakorlatilag ez az egyetlen elektromos műszer kapott helyet a műszerfalon. Ezt is teljesen szétszedtem, majd tisztogatás, festés, nikkelezés és új üveg vágatása után készült el a végeredmény.

Belső világítás:

  Ez a lámpa hivatott szolgálni a belső világítást.  Nem volt rossz állapotban, de szétszedtem, kitakarítottam. Az alapját horganyoztattam. Érdekessége, hogy a búrája csiszolt üvegből van.

Kürt

   A kürtöt az első képeken látható és működésképtelen állapotban kaptam. Szerencsére ezek az alkatrészek még teljesen szétbonthatók és javíthatók. Szemcseszórás és csiszolás után horganyozás és festés következett. Szép lett és igazi rekedtes hangon meg is szólat!

Vízhőfokmérő

   Erről az elemről ugyan nem készült felújítás utáni fénykép,de mint érdekességet szeretném megmutatni:  a hűtősapka helyére – ami a motorháztető elején található – betekerhető hőfokmérő, kvázi a vezető a higanyoszlopon láthatta a fülkéből az aktuális hűtővíz hőmérsékletet. Érdekes hibaforrás lehetett a piszkos szélvédő! ;))