Mercedes-Benz Pagoda W 113


1963. márciusában a genfi szalonon egy új SL sorozat mutatkozott be a Mercedes-Benz standján. Elődeihez a tengelytávot kivéve semmiben sem hasonlított, teljesen új konstrukciós irányelvek szerint terveződött. A 230 SL a W 111-es megerősített padlólemezét és futóműveit kapta meg, az alapmotor szintén a 220 SE típusból származott, melyet nagyobbra fúrtak, más hengerfejjel és más befecskendező rendszerrel láttak el. Az így elkészült 150 lóerős gyönyörű roadster az első volt a sportkocsik között, melynek biztonsági utascellája és elöl-hátul gyűrődő zónai voltak. Választható volt kézi, vagy automataváltóval, melyet az amerikai piac részesített előnyben. A névben szereplő „Pagoda” elnevezés a levehető kemény tető szokatlan formájából adódik. A tetőt a merevség érdekében homorúra tervezték, ezzel növelve az oldalablakok méretét, javítva a kilátást és a ki-beszállást az autóba. A 230 SL-t 1967. januárjáig gyártották.
(forrás:http://oldtimer-info.hu/index.php/site/show_vehicle/146)

  Itt két alkatrészt szeretnék bemutatni: az egyik a fűtésház, a másik a vezetékköteg. A köteget teljesen letisztítottam a külső szigeteléstől. A vezetékek, ahol sérültek voltak illetve egy-két szövetes szigetelésű kábel külseje teljesen szétmállott, azokat cseréltem. Kábelvégeket tisztítottam és szükség szerint cseréltem. A végén pedig új szigeteléssel láttam el az egészet. A másik a fűtésház, melyet szintén szétszedtem. Itt a műanyag házat csak mosni kellett, a fémházat festettem, a motort viszont kitisztítottam, csapágyakat zsíroztam, csatlakozókat kitisztítottam, szigetelést pótoltam.